Boka ditt boende

Vuxna0-12 år

Avbokning »

FAQ

1. Varför StayAt?

Som gäst på StayAt Hotel Apartments bor du i en hemtrevlig lägenhet med en fullt utrustat kitchenette, rymlig boyta med tv, trådlöst bredband och tillgång till bland annat tvättstuga, bastu och gym. Dessutom har du alltid din arbetsplats, restauranger, caféer och kommunikationsmedel bara några stenkast bort. Läs mer om StayAts lägenheter.

2. Hur bokar jag boende på stayat.se?

På StayAts hemsida kan både privatpersoner och företagskunder boka boende i någon av våra hotellägenheter. Korttidsboende gäller vistelser upp till 7 nätter, för längre vistelse väljer du långtidsboende.

3. Varför fick jag ingen bokningsbekräftelse via mail?

Om du inte fått någon bekräftelse via mail efter bokningstillfället kan du ha angett fel mailadress, eller så kan mailet automatiskt hamnat i din skräpkorg. Börja med att titta efter där. Har du inte fått någon bokningsbekräftelse var vänlig kontakta StayAt på info@stayat.se så snart som möjligt. Observera att det är viktigt att du uppgett korrekt mailadress om StayAt skulle behöva kontakta dig.

4. Hur fyller jag i Gäst Information i bokningsrutan?

Fyll i de tomma fälten och kontrollera att du angivit korrekta uppgifter. Det är viktigt om vi skulle behöva kontakta dig.

5. Var hittar jag mitt bokningsnummer?

Bokningsnumret hittar du på din bokningsbekräftelse.

6. Hur får jag min bokningsbekräftelse?

Din bokningsbekräftelse skickas till mailadressen du angivit inom ett par minuter.

7. Hur gör jag om jag vill avboka eller omboka min bokning?

Gå in på stayat.se, välj ” avbokning” längst ner i bokningsrutan. Fyll i namn och bokningsnummer.

Se till att alla fält är ifyllda. Därefter gör du din avbokning. Vill du ändra datum, lägenhetstyp eller hotell ber vi dig avboka och göra om din bokning. Läs mer om våra bokningsvillkor.

8. Vilka avbokningsregler gäller?

Avbokningsregler varierar beroende på din bokning, var noga med att läsa de detaljerade prisvillkoren i samband med din bokning. Möjlighet att avboka avgörs av det pris du valt vid bokningstillfället.

Undantag gäller om annan överenskommelse gjorts vid bokningstillfället. Om hotellet haft särskilda kostnader med anledning av din beställning är du skyldig att ersätta dessa. Läs mer om StayAts bokningsvillkor här.

9. När kan jag tidigast checka in?

Du kan som tidigast få tillgång till din hotellägenhet klockan 14.00.

10. När måste jag senast checka ut?

Du måste lämna din hotellägenhet och checka ut senast klockan 12.00.

11. Hur gör jag om jag bara vill utnyttja delar av min bokade vistelse, till exempel checka in eller ut vid en annan tidpunkt?

Har du bokat en hotellägenhet för en bestämd tidsperiod men avser checka ut tidigare kan det medföra prisjusteringar för spenderade och resterande nätter. Kontakta ditt hotell för mer information. Läs mer.

12. Vad innebär StayAts prisgaranti?

Vår prisgaranti gäller bokningar via stayat.se och garanterar det billigaste priset vid bokningstillfället. Du hittar alltid StayAts bästa priser på vår hemsida.

13. Ingår frukost?

Frukostbuffé ingår vid korttidsvistelser, om inget annat angetts. För långtidsvistelser finns frukost som tillval. Serveringstiderna varierar, så hör efter i receptionen för vad som gäller för ditt hotell. Läs mer om StayAts erbjudanden

14. Ingår städning, sängkläder och handdukar i hotellpriset?

För korttidsvistelser ingår städning vid avresa, för långtidsvistelser en gång i veckan. Diskning och ytterligare städning finns som tillval. Sängkläder och handdukar ingår. Läs mer om StayAts hotellägenheter här.

15. Hur betalar jag för min vistelse?

Du betalar med konto- eller kreditkort på stayat.se, alternativt vid ankomst, beroende på bokningsvillkor. Om du har ett samarbetsavtal med StayAt kan du betala mot faktura. Läs mer om våra företagsavtal.

16. Vågar jag lämna ut mitt kreditkortsnummer på er hemsida?

Säkerhet är en självklarhet på StayAt, därför använder vi oss av SSL-kryptering (HTTPS) vid betalningar via vår hemsida, så ingen obehörig kan se ditt kortnummer och dina personuppgifter.

17. Varför kan jag inte betala min vistelse med kort?

Kontrollera att alla uppgifter, korttyp, giltighetstid och CVC, är korrekt ifyllda.

18. Måste jag lämna ut mitt kortnummer?

Ja, kortnumret fungerar som en garanti för din bokning.

19. När debiteras mitt kort?

Ditt kort debiteras vid bokningstillfället, alternativt vid incheckning. Läs mer om StayAts bokningsvillkor.

20. Tar ni ut några andra avgifter?

Inga andra avgifter tillkommer, men vi förbehåller oss rätten att debitera för till exempel obetalda telefonavgifter, skador på lägenhetsutrustningen eller rökning inomhus. Läs mer om StayAts villkor.

21. Kan jag lämna mitt bagage på hotellet efter att jag checkat ut?

Du kan lämna ditt bagage i ett av våra låsta bagagerum. StayAt erbjuder förvaring, men tar inget ansvar för det inlämnade. StayAt har ingen skyldighet att förvara egendom av högt värde och inte heller något strikt ansvar för den egendom som förvaras i lägenheten.

22. Hur kontaktar jag StayAt?

Kontakta StayAt på respektive hotell via email eller på telefon. Kontaktuppgifter hittar du under kontakt.
bromma@stayat.se
kista@stayat.se
lund@stayat.se

23. Hur hittar jag till StayAt?

Under kontakt hittar du adresser och kontaktuppgifter till våra hotell.

24. Upp till vilken ålder räknas man som barn?

Till och med 12 år.

25. Kan jag parkera min bil hos StayAt?

Våra hotell har parkeringsplatser. Kontakta ditt hotell för bäst information om kostnad och tillgänglighet. StayAts parkeringsplatser kan inte förbokas. Läs mer om StayAts extra tillägg här.

26. Har StayAt handikappanpassade hotellägenheter?

Tyvärr kan inte StayAt erbjuda handikappanpassade hotellägenheter.

27. Finns det restauranger på StayAts hotell?

Nej, men alla hotell ligger i områden med gångavstånd till flera restauranger och caféer.

28. Finns det bastu och gym på StayAt?

Alla StayAts hotell har bastu och gym. Läs mer här.

29. Har StayAt allergianpassade hotellägenheter?

Tyvärr kan inte StayAt erbjuda allergianpassade hotellägenheter.

30. Har StayAt några hotellägenheter där man tillåts röka?

Nej, alla StayAts hotell är rökfria. En saneringskostnad debiteras vid rökning i hotellägenheten. Läs mer om StayAts lägenheter här.

31. Kan jag ta med mig mitt husdjur till StayAt?

Om du vill ta med dig ditt husdjur måste det föranmälas, dessutom tillkommer en fast saneringsavgift. Läs mer om StayAts lägenheter här.

32. Kan jag ställa mig på väntelista mig om hotellet jag vill boka lägenhet på är fullbokat?

Ja. Ring eller maila ditt hotell så hjälper vi dig.

33. Hur gör jag om jag vill boka in en konferens eller grupp?

Ring ditt hotell eller maila groups@stayat.se för förfrågningar kring grupper och konferenser så hjälper vi dig.

34. Vad har StayAt för typer av lägenheter?

De vanligaste lägenheterna är Studio Single för en person, Studio Twin/Studio Queen för två personer, och One Bedroom för 2 till 4 personer. Våra lägenhetstyper varierar mellan de olika hotellen. Vid prisförfrågan visas tillgänglighet för respektive hotell, och under varje prisbild en kort förklaring vad som skiljer de olika lägenheterna åt. Läs mer om våra lägenheter här.

35. Varför varierar StayAts priser från dag till dag?

StayAt har flexpriser beroende på tillgång och efterfrågan. Priserna kan också variera på grund av olika villkor knutna till bokningen.

36. På hemsidan är ni fullbokade, men jag hittar lediga hotellägenheter på en annan bokningssida, hur kommer det sig?

Om vissa bokningssidor eller resebyråer har köpt ett visst antal hotellägenheter av oss kan de ha kvar av dem även om StayAt är fullbokat.